Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Mitsubishi Eclipse Klub Polska
 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Przyspieszenie (?)

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
Pepek
_
_



Liczba postów : 2
Registration date : 30/09/2012

Przyspieszenie (?)  Empty
PisanieTemat: Przyspieszenie (?)    Przyspieszenie (?)  Icon_minitimeNie Wrz 30, 2012 1:39 am

Mam prośbę. Zakupiłem Eclipse 2g z 1995 roku. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy silnik dostając wysokich obrotów powinien mieć "kopa" (wgniatać w fotel. Coś podobnego do uczucia po redukcji biegu) czy nie ? Kolega się spiera że coś jest nie tak ponieważ w jego Hyundaiu po przekroczeniu 3tyś obrotów jest ten "kop", a ja będę szczery że nie mam pojęcia
Powrót do góry Go down
kestrel
_
_



Liczba postów : 1
Registration date : 25/09/2013

Przyspieszenie (?)  Empty
PisanieTemat: Re: Przyspieszenie (?)    Przyspieszenie (?)  Icon_minitimeSro Wrz 25, 2013 9:24 pm

Pepek napisał:
Mam prośbę. Zakupiłem Eclipse 2g z 1995 roku. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy silnik dostając wysokich obrotów powinien mieć "kopa" (wgniatać w fotel. Coś podobnego do uczucia po redukcji biegu) czy nie ? Kolega się spiera że coś jest nie tak ponieważ w jego Hyundaiu po przekroczeniu 3tyś obrotów jest ten "kop", a ja będę szczery że nie mam pojęcia
W Hyundayu- coupe, poczujesz kopa, bo tam siedzi turbina o dużym stopniu sprężania.Jeśli turbina jest typu compresor, czyli mechanicznie(nie ze spalin) jest napędzana przez silnik, wtedy moc narasta płynnie, ale przy dużej mocy i wysokim sprężu turbiny - kopa da się wyczuć.W droższych montuje się 2 turbiny, żeby nie było owej turbodziury no i tzw. kopa.No i najważniejsze , żeby ocenić przyśpieszenie dziel zawsze ciężar przez moc. Jeśli wyjdzie Ci więcej jak 10 kg(fabrycznej wagi) na konia, to to nie licz na przyśpieszenie, a jeśli Ci wyjdzie ponad 13 kg/KM to lepiej od razu go sprzedaj. kestrel PS. przeciętne turbinki sprężają do ok.1 atm. Taka sama turbina w starym samolocie typu Lim dawała 9 atm i temperaturę ok. 400 stopni.W nowszych odrzutowcach powietrze spręża się nawet do 20 atm.Dalej nie opłaca się z powodu zbyt wysokiej temperatury(niski przyrost entropi).
Powrót do góry Go down
 
Przyspieszenie (?)
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mitsubishi Eclipse Klub Polska :: Mitsubishi Eclipse Klub Polska :: Rozmowy Ogólne-
Skocz do: